سیروس مقدم از پایتخت فرار کرد و بدون الهام به جزیره رفت/ پشیمانی نفیسه روشن از جدایی/ اکبر عبدی به نون .خ، نع گفت!/مردم میلیاردر هنر ایرانی و چالش جدی پولدار شدن!/
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۱۵۶۲
در هفته ای که گذشت همه چیز پیرامون جشنواره فیلم فجر و و بیست فیلمی که قرار است از خود رسانه اکران شود، خلاصه شد اما یکی دو خبر پر سرو صدا نیز فضای فرهنگی کشورمان را نصیب خود کرد که فضای مجازی به آن دامن زد.
جدایی هفته؛ سیروس مقدم
سیروس مقدم در روزهایی که قول ساخت دو فصل پایانی «پایتخت» را برای نوروز 1400 داده بود با منوچهر محمدی به توافق رسید تا از پایتخت به «جزیره» برود، البته بدون الهام غفوری و سریالی را نه برای تلویزیون بلکه برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پولدار هفته؛ آیدین آغداشلو
حراج تهران را می توان خبرسازترین موضوع هفته دانست حراجی که صدای ضربه چکش آن تا 34 میلیارد ارزید و از همیشه خبرسازتر شد.همه ساله حراج تهران با اما و اگرهای بسیاری همراه است، اینکه تا چه اندازه ارزش آثار فروش رفته در این حراج همراستا با نمونه های مشابه در دیگر کشورهاست؟ خریداران مخفی این آثار چه کسانی هستند؟ قیمت گذاری ها برچه اساسی است و یا حتی خریداران میلیاردی این آثار چه کسانی هستند همه و همه سوالاتی است که بعد از هر حراج مطرح می شود.
اما امسال حراج تهران رکوردی جدید را شکست و تابلوی «خاطرات امید» آیدین آغداشلو تقریبا به ده برابر قیمت پایه فروخته شد وبه نظر می رسد خریدار پولدار این اثر می خواست به زنانی که پیشتر آغداشلو را متهم به آزار جنسی کرده بودند دهن کجی کند و تابلوی کپی شده آیدین را به مبلغی چندین برابر ارزش واقعی بخرد و آیدین را بار دیگر نه به دلیل اتهامات مختلف بلکه به عنوان هنرمندی میلیاردی سر زبان ها بیندازد و یک بار دیگر به ما یادآوری کند همیشه حساب و کتاب ها درست در نمی آید. حالا باید دید آیدین آغداشلو چه برنامه ای برای دوران پولداری اش دارد.
قربانی هفته؛ جعفر خسروی
این روزها کاربران فضای مجازی بیش از آن که با نگاهی فرهنگی و اجتماعی به دنبال اطلاع رسانی و جذب مخاطب با اخبار جذاب و خاص باشند به دنبال این هستند که گاهی با جنجال آفرینی، خبرسازی و ورودهای نامناسب به دنیای خبر به هرقیمتی جذب مخاطب کنند. برای نمونه برش نادرستی که از برنامه «زنده باد زندگی» شبکه دو اتفاق افتاد و جعفر خسروی بابت این تدوین نادرست که به لحظ محتوایی موضوع را تحت الشعاع قرار داد و یک داستان بی دلیل می رفت تا حاشیه ای قومی قبیله ای را به راه بیندازد. در حالی که حقیقت طوری دیگر بود و دکتر عزیزی در تماسی اعلام کرد هیچ بی احترامی به پوشش کردی در این برنامه از سوی مجری نشده است.
حاشیه های به وجود آمده اما این درس را به مجریان تلویزیونی یادآوری می کند که همواره باید مراقب نحوه سخن گفتن در این رسانه باشند. خلاصه اینکه جعفر خسروی را قربانی هفته نامیدیم چون برخی از سایت ها و خبرگزاری های زرد برای جلب مخاطب دست به هر کاری می زنند.
انصراف هفته؛ اکبر عبدی
سعید آقاخانی خبر از انصراف اکبر عبدی برای حضور در فصل سوم «نون.خ» داد و گفت؛ با توجه به شرایط موجود و وضعیت خاص تصویربرداری این سریال تلویزیونی اکبر عبدی با ما نخواهد بود. اگرچه این موضوع بسیاری از بینندگان نوروزی را از دیدن کمدین محبوبشان محروم کرد ولی همچنان نام سعید آقاخان می تواند امضای خوبی برای یک سریال طنز باشد.
پشیمان هفته ؛نفیسه روشن
نفیسه روشن در یک لایو اینستاگرامی اتفاقات اخیر زندگیش را مرور کرد و بعد از چهار سال سکوت ماجرای جدایی اش را رسانه ای کرد و آنقدر برای فضای زرد مجازی جذاب و پربازدید بود که بسیاری از کانل ها و صفحات مجازی پر مخاطب آن را وایرال کنند. روشن بازیگر سریال های «اغماء»، « بچه مهندس»، «بهترین نقش زندگی« ماه عسل» و.. با انتشار مطالبی حتی از همسر سابقش عذرخواهی کرد چرا که معتقد بود در این گپ و گفت مجازی به او شاید بی احترامی شده باشد.
بوس کوچولوی هفته؛ بوس فرمان آرا
این هفته جمعه بهمن فرمان آرا تهیه کننده و کارگردان نام آور کشورمان شمع 80 سالگی اش را فوت می کند و به همین بهانه «یک بوس کوچولو» برای طرفدارانش می فرستد. او که امسال بیماری کرونا را شکست داده بود با قدرت بیشتر به صحنه بازگشت تا آثار بیشتری از خود به جا گذارد. برای این کارگردان ارزشمند و صاحب آثاری مانند «شازده احتجاب»، «بوی کافور، عطر یاس» و.. آرزوی سلامت و طول عمر داریم.
متولد هفته؛ بهزاد فراهانی
بهزاد فراهانی بازیگر تئاتر سینما تلویزیون که در آثاری چون «سگ کشی» بهرام بیضایی و «ولایت عشق» مهدی فخیم زاده و «امام علی(ع) داوود میرباقری درخشیده است و با کارگردانی نمایش هایی چون «گل و قداره» در سالن های تئاتر شهر تماشاگران بسیاری را به سالن های نمایش کشانده است، روز گذشته کیک تولد 76 سالگی اش را فوت کرد، تا در کنار بهمن فرمان آرا متولدین هفته خبرگزاری برنا را کامل کند.
سوتی هفته؛ شهاب حسینی
هفته گذشته شهاب حسینی در برنامه «همرفیق» و در گفتگو با هادی حجازیفر، این بیت از فردوسی را که می گوید:«سیاهی لشکر نیاید به کار/ یکی مرد جنگی به از صد هزار» را اشتباه خواند و به جمع کسانی پیوست که با اشعار فارسی بیگانه اند.
مدتی پیش مسعود فراستی به دنبال خوانش نادرست اشعار فردوسی در تلویزیون، عذرخواهی کرد. باید دید آیا بازیگر اسکاری کشورمان نیز از این گاف بزرگ عذرخواهی می کند یا خیر؟
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: اکبر عبدی پایتخت سیروس مقدم شهاب حسینی بهزاد فراهانی نفیسه روشن الهام غفوری بهمن فرمان آرا حراج تهران نون خ اکبر عبدی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایشهای بدون سلبریتی شگفتانگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روزها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی میکند.
پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان میفروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش میکند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقشها این است که یک تیپ را بازی میکنم و از آنجایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.
او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قابهای زیبایی روبرو میشود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایشهای دیگر تغییر صحنه است، صحنهها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو میشوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق میافتد.
پریداربه اهمیت نوردر این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب میفهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگرهای اصلی این نمایش است.
او با اشاره به اینکه نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث میشود تماشاگر وقتی به خانه میرود هم ذهنش درگیر این نمایش میماند، پازلها را کنار هم میچیند و از کشفهای جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشتهاند که این نمایش را باید چند بار دید.
این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استانها و شهرستانهای دیگر میآیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده میشوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر میبینند حرفهایتر هستند، چون تئاترهای مختلف ازشهرهای ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را میشناسد خیلی ارزشمند است و باعث میشود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.
پریدار افزود: ما هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلیها به تماشای آثاری که چهرههای شناخته شده ندارد نمیروند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهرهای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.
این بازیگر، حضور هنرمندان شهرهای دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استانها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهرهای دیگر برای اجرا به تهران میآیند سعی میکنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزهای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دستاندرکاران حوزه نمایش درخواست میکنم از پتانسیل شهرستانها بیشتر استفاده کنند.
انتهای پیام/